16 maart 2011

I like.. [CH SocialMedia #1]

Wie aan Facebook denkt, denkt ook aan de 'like-button'. (Of de Nederlandse versie van Facebook 'vind ik leuk'). "The Like button lets a user share your content with friends on Facebook. When the user clicks the Like button on your site, a story appears in the user's friends' News Feed with a link back to your website", zoals Facebook het zelf beschrijft.

Ook buiten Facebook duikt de 'like-button' steeds vaker op. Nation, een design studio uit de UK, heeft bijvoorbeeld een stempel ontworpen. Ouderwets papierwerk kun je op deze manier ook bestempelen tot likes.

via PSFK

Maar ook tijdens een cultureel uitstapje kun je liken. Zo konden bezoekers van de Stadsschouwburg Amsterdam met één ‘druk op de knop’ hun Facebook vrienden laten weten dat ze de activiteiten daar liken mbv een fysieke Facebook Like button. lees hier verder

De button is herkenbaar. Daarnaast is het lekker makkelijk, nadenken WAAROM je het leuk vind hoeft niet meer. Een mening of onderbouwing van je keuze is tegenwoordig blijkbaar niet meer nodig. Vroeger werd je door grote merken nog wel eens gevraagd om een enquête in te vullen. Met één druk op de knop kunnen diezelfde merken heden ten dage in één oogopslag zien hoe likable ze zijn.

De eerste rapper met een tattoo van de facebook-button is er al. Net zoals de graffiti-vorm, sticker-vorm, toets-vorm en nog veel meer.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten