2 april 2011

Interactive store fronts [CH ExperienceEconomy #4]

"The Repetto (famous for its ballet shoes) Window Display projects a beautiful ballet dancer whose movements are pretty much controlled by passersby. As they wave their arms, they change the image that appears on the screen." Bron: Trendhunter.com


"The Samsung window displays provide users with the opportunity to experience every aspect of the new Tocco Ultra Edition phones." Bron: DSinsight.blogspot.com


"Ralph Lauren recently launched a 24-hour wide screen interactive window display in its flagship London store, enabling customers to browse through the brand's Wimbledon clothing line and watch tennis video clips by simply touching the screen. Shoppers can get as far as the shopping cart and are then contacted by e-mail or phone the following day to provide payment and arrange shipping." Bron: Newsweaver.co.uk


"Brand retail company Liganova teamed up with Italian fashion and jeans label Diesel to launch Germany's first interactive window campaign. The window interaction employs 'motion tracking' - a technology whereby live images from a video camera are processed in real time and can activate interaction in the window. The customer in front of the store is able to move virtual objects on a screen by moving his arms and hands. By that, he is able to influence real objects and actions in the window." Bron: Frame Magazine


Zomaar een aantal voorbeeld van de interactieve vorm van de winkelruit. In Nederland heb ik dit nog niet ontdekt, maar ik denk dat daar snel verandering in gaat komen! Voorbijgangers worden getriggert om te blijven kijken/spelen/bewegen, maar kunnen ook (zoals bij Ralph Lauren) een bestelling doen. Ik denk dat wanneer winkels op deze manier de aandacht weten te trekken dat er meer klandizie volgt. Daarnaast is het natuurlijk ook een leuke vermaker voor de mannen die niet van shoppen houden en dus buiten de winkels blijven wachten.

Tip: volg de links, daar zijn video's te bekijken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten