2 april 2011

Noo-del [CH ExperienceEconomy #5]

Noo-Del, ontworpen door Helen Maria Backstrom, heeft van de take-awaybox een klein cultureel kunstwerkje gemaakt. De ontwerpster nam de typische vorm van de kartonnen box en maakte er een hoofd van. Door simpel gebruik van geometrisch gekleurde blokken ontstaat er een Japanse geisha. De stokjes maken haar helemaal af, het zijn precies twee hairpins. (Ook als de box open is klopt het plaatje.)



Steeds meer producten worden beter vormgegeven en ook de verpakking wordt daarbij niet vergeten. Food speelt een grote rol binnen elke samenleving. Het voorbeeld hierboven is niet alleen mooi vormgeven, er is ook rekening gehouden met de culturele achtergrond.
Niet altijd is de verpakking net zo fijn als het product zelf. Ik denk dat een verpakking een vrij goedkope manier kan zijn om kopers te trekken, er zullen dan ook vast vele mooie volgen!
Kijk voor andere voorbeelden eens op: Lovely Package

Geen opmerkingen:

Een reactie posten